dinsdag 14 oktober 2008

Ervaringsdeskundigen


Docent Durk Fokkens met zijn leerlingen in het Open Leercentrum (foto AOC Friesland)
Op dit moment zijn onze leerlingen intensief bezig met de nieuwe CKS leereenheden van het ECC. Belangrijk voor onze ontwikkelaars zijn de ervaringen die daarbij worden opgedaan. Hierbij de eerste indrukken vanaf de zomervakantie van de groep Young Greens 3.1. (AOC Friesland, Outdoor Life, Outdoor Advanced niveau 3).

Johan: "Filmpjes en indeling van de lessen leuk gemaakt. Van de filmpjes leer je sneller dan het boek. Vragen zijn niet moeilijk maar niet allemaal even duidelijk. Verder positief"

Tjitske: 'Filmpjes leer ik het meest van, informatie ook. Alleen de vragen zijn soms moeilijk zodat je het antwoord niet goed kan geven. Verder positief.'

Alex: 'Ik vind dat de praktijk anders is. Op zich is de opzet de opzet goed. Vragen mag wat mij betreft meer op praktijk gericht. Er zitten nog foutjes in de schuifvragen!'

Dion: 'Als je een beetje goede uitleg krijgt waar je het kan vinden, is het goed vindbaar. Je kunt genoeg info krijgen in de lessen over de toetsen die je gaat maken. Toets is makkelijk te vervalsen, je ziet meteen de fouten bij de eerste keer, die schrijf je op, volgende keer goed.'

Ineke: 'Opzet is wel bruikbaar denk ik, eerst nog verder ervaren. Niet alle hulpmiddelen zijn bruikbaar, dan maak ik liever zelf een tabel. De toetsvragen zijn voor mij handig. Ik doe eigenlijk eerst de vragen en de lesstof niet altijd. Alleen als ik het wil weten dan zie ik er naar!'

Docent Durk Fokkens; 'Tevreden over het lesmateriaal, maar voor sommige mensen te makkelijk.' We blijven deze groep volgen dit jaar! Bekijk de fotoreportage, met daarin de route naar het ECC in de leeromgeving en de CKS leermiddelenlijst die meestal naast de PC van de leerlingen ligt.

Geen opmerkingen: