dinsdag 23 maart 2010

1 april ECC-ambassadeursdag

Heel onschuldig staat er boven de uitnodiging, "en dat is geen grap".


Ik heb heel erg de behoefte om daarop te reageren.




Ik vraag me af of er meer docenten en ambassadeurs zijn
die regelmatig op http://www.ted.com/ rond neuzen.
Ik heb daar al naar vele inspirerende toespraken geluisterd.
O.a. van Sir Ken Robinson, bekend van "The Element".

Dat wilde ik even kwijt naar aanleiding van "De gelukkige leerling".
Je gooit eerst alles de klas uit! De deur is er uit, de schoolboeken zijn eruit
en over de docent is ook al geschreven dat die er uit kan. 
Hoe wil jij leerlingen gelukkig maken? Je moet echt wel een
goed verhaal hebben! Leerlingen in een klas met enkel meubilair! 
Een leven lang leren, zitten op een stoel? Gooi de leerlingen ook maar
uit de klas. Leerlingen gelukkig laten worden in een lege klas? Ik denk het niet!

Ga ook eens kijken op TED.com
Mocht je daar scholen vinden die alles de deur
uit gooien en schrijven over het geluk van
hun leerlingen, laat het
 
me even weten.

Ik ben razend nieuwsgierig naar hun verhaal.



Han de Feijter

Geen opmerkingen: